15 lipca 2022Przeczytasz w: 7 min.

Jak bez wysiłku zorganizować ciekawe akcje CSR-owe?

Zastanawiasz się, jak zorganizować ciekawy event CSR-owy w Twojej firmie ale boisz się, że będzie on zbyt czasochłonny lub drogi? Niepotrzebnie! Wystarczy dobry plan, ciekawy pomysł i odrobina zaangażowania, by akcja CSR-owa okazała się sukcesem. Skorzystaj z naszych pomysłów i pomagaj z uśmiechem!

Zielonym do góry

Ekologia to popularny motyw akcji CSR-owych w wielu przedsiębiorstwach i niemalże nieograniczone scenariusze eventów. Jeżeli chcesz zorganizować kilkugodzinną akcję poza budynkiem firmy, eco event to coś dla Ciebie!

Nasza propozycja to firmowa akcja sadzenia drzew połączona ze sprzątaniem lasu. W wielu regionach nadleśnictwa organizują coroczne akcje sadzenia drzew pod nazwą #sadziMy, podczas których rozdają bezpłatne sadzonki. To dobra okazja, by zaprosić pracowników do wspólnej pracy na rzecz środowiska i czystego powietrza.

Akcję warto połączyć ze sprzątaniem lasu i zadbać o lokalną roślinność. Nie zapomnij o małym poczęstunku. Kanapki oraz termosy z kawą i herbatą, zapewnią Wam energię do pracy.

Zbiórka z wykorzystaniem wpłatomatu charytatywnego

Tradycyjnie kojarzymy firmowe zbiórki ze zbieraniem gotówki do puszki, którą przekazuje się wybranej fundacji czy stowarzyszeniu. Zbiórka może stać się także bazą do ciekawego eventu. Oprócz wsparcia potrzebujących, zaangażuje i zintegruje wszystkich Twoich pracowników.

Taką zbiórkę możesz przeprowadzić wykorzystując nasze autorskie rozwiązanie GoodWillBox.

Jak to zrobić?

Ustaw wpłatomat charytatywny w Twojej firmie. Urządzenie będzie zbierać bezgotówkowe datki na wybrany cel wśród pracowników, klientów i gości. Zebrana kwota trafi bezpośrednio na wskazane konto (np. fundacji).

Aby uatrakcyjnić zbiórkę i zachęcić pracowników do wsparcia akcji, zaplanuj podziękowanie za każdy datek. Zachęć do wzięcia udziału w akcji zaprzyjaźnioną firmę (np. bistro czy salon beauty) i poproś o przygotowanie voucherów zniżkowych, które staną się nagrodą za wzięcie udziału w Twojej zbiórce.

Za każdy datek, wpłatomat wyśle na e-mail darczyńcy kod upoważniający do zniżki.

Kod darczyńcy wykorzystają u wybranego partnera (np. zaprzyjaźnione bistro, butik itp.). Więcej informacji o eventach CSR-owych z GoodWillBoxem znajdziesz na stronie www.goodwillbox.pl .

Wirtualna adopcja

Akcje CSR-owe ukierunkowane na pomoc zwierzętom są bardzo medialne i chętnie wspierane przez załogę.

Jeżeli potrzeby braci mniejszych są dla Ciebie ważne, proponujemy zorganizowanie wirtualnej firmowej adopcji, w której pracownicy (lub firma jako całość) symbolicznie zaadoptują wybranego zwierzaka.

Adopcja wirtualna wiąże się z comiesięcznym przelewaniem określonej kwoty na wsparcie fundacji zajmującej się pomocą bezdomnym zwierzętom czy zagrożonym gatunkom. Takie adopcje umożliwia m.in. Fundacja WWF Polska.

Adopcję możesz połączyć z cykliczną pomocą lokalnemu schronisku. Razem z zainteresowanymi pracownikami, zobowiąż się do np. comiesięcznego sprzątania boksów lub wyprowadzania psów (w godzinach pracy). Akcję wyprowadzania psów organizowało m.in. Schronisko w Białymstoku pod nazwą PSAcer. Poszukaj podobnych akcji w swoim regionie.

Eventy CSR-owe z nagrodami

Jeżeli czujesz, że Twoi pracownicy potrzebują dodatkowej zachęty, by włączyć się w akcje pomocowe, pomyśl o drobnych nagrodach, które uatrakcyjnią Twój event CSR-owy. Nasza propozycja to zabawa połączona z rywalizacją i jednocześnie promocją odpowiedzialnych nawyków.

Zorganizuj quiz lub konkurs, związany z wiedzą o np. segregacji odpadów. Taki quiz możesz przygotować korzystając z ogólnodostępnych narzędzi, np. Kahoot https://kahoot.com/ lub wykorzystać dedykowane, szyte na miarę aplikacje wewnątrzfirmowe, np. eccelerate.

Quiz połącz z dodatkowymi zadaniami, takimi jak np. zawody we wrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników lub wyzwanie „Zero waste” (np. 10 pomysłów na ponowne wykorzystanie papierowych toreb).

Ustal zasady zabawy i nagrody dla najlepszych pracowników, którzy np. otrzymali najwięcej punktów czy zaproponowali najlepszy pomysł na recycling. Niech nagrody będą atrakcyjne i jednocześnie luźno związane z tematem zabawy. W naszym przykładzie mogą to być np. eco-gadżety.

Każdy czyn ma znaczenie

Jak widzisz, akcje CSR-owe nie wymagają ani wielomiesięcznego planowania, ani niebotycznych nakładów finansowych. Jeżeli Twoje zasoby materialne czy organizacyjne, nie pozwalają na zorganizowanie szeroko zakrojonych akcji, zacznij od eventów drobnych i prostych. Nawet małe czyny zachęcą Twoją załogę do pomagania na rzecz społeczeństwa i środowiska, a Twoja firma stanie się postrzegana jako odpowiedzialna społecznie.

 

Inne artykuły